Gyakran Ismételt Kérdések

Ezen a felületen az ügyfeleink által leggyakrabban visszatérő és általunk megválaszolt kérdések találhatóak meg.

Általános kérdések
  • Van-e szerződéskötési vagy bekötési díj?
  • A bekötés és a szerződéskötés is díjtalan.

  • Milyen fizetési módok közül választhatok?
  • Csekk, Banki átutalás, Csoportos beszedés, Készpénz

  • Ha kések a számlabefizetéssel, mi történik?
  • Kérjük, hogy számláját minden esetben a megadott fizetési határidőn belül rendezze. Amennyiben ez nem történik meg, késedelmi kamatot számíthatunk fel. Ha a késedelem meghaladja a két hónapot, a szolgáltatása kikapcsolásra kerül.

  • Elektronikus számla küldésére van lehetőség?
  • A számlaképet elektronikus úton is el tudjuk juttatni ügyfeleinkhez, ehhez előzetesen egy e-mail cím megadása szükséges. Amennyiben Banki átutalásos vagy készpénzes fizetési módot választott, postai csekket nem küldünk.

  • Előre vagy utólag kell fizetni a szolgáltatásokért?
  • A fizetés az ÁSZF-ben rögzített módon előre történik a megadott számlázási hónapra vonatkozóan. Amennyiben a szolgáltatás két számlázási időszak között kerül bekötésre, úgy az aktuális tört hónapot a következő teljes hónap előfizetési díjával együtt számlázzuk, így a tört hónapot utólag kell fizetni.

  • Milyen okmányokra van szükség szerződéskötéshez?
  • Magánszemély: személyigazolvány, lakcím igazolókártya vagy jogosítvány vagy útlevél vállalkozások: Cégkivonat, aláírási címpéldány. mind a két esetben, ha nem a tulajdonos, vagy az aláírási joggal rendelkező személy jön be szerződni a meghatalmazás szükséges.

  • Hűségidő alatt van lehetőség szerződésmódosításra?
  • Igen, van lehetőség a hűségidő újraindítása mellett. Nagyobb szolgáltatási csomagra történő módosítás esetén díjtalan, kisebb csomag választása esetén díjat számíthatunk fel.

  • Albérlőként köthetek szerződést?

  • Tulajdonosi hozzájárulással lehet szerződést kötni.

Internet szolgáltatásunkkal kapcsolatos kérdések
  • Mit jelent a maximális és garantált sávszélesség a gyakorlatban?
  • A névleges, vagy más néven maximális sávszélesség a szerződésben foglalt legnagyobb, a hálózat optimális terheltségi szintje mellett elérhető adatátviteli sebességet jelöli. Amennyiben a hálózat terheltsége nagyobb az optimális terheltségnél a sávszélesség dinamikus elosztása biztosítja, hogy minden ügyfél megfelelően tudja használni a hálózatot, ez nem csökken egy minimális szint alá. Ezt a minimális szintet nevezzük garantált minimum sávszélességnek, aminek a szerződésben foglalt mértékét minden esetben biztosítjuk.


  • Hogyan tudom az internetet több eszköz között megosztani?
  • A kihelyezett modem Ge1 jelölésű portjára további aktív eszközök – router, switch – csatlakoztathatóak, de amennyiben az ön modeme rendelkezik wi-fi funkcióval, az is képes ellátni ezt a feladatot.

  • A fájlcserélő és megosztó alkalmazások (torrent, stb.) gond nélkül működnek?
  • IPv6-os hálózaton igen, mivel azokat a címeket publikus tartományból adjuk. Akiknek IPv4-es hálózaton szükséges a fájlmegosztás akkor lehetősége van publikus fix IP címet igényelni, melynek költsége 300 Ft+áfa/hó.

  • Ha IPTV vagy VoIP telefon szolgáltatást is igénybe veszek, csökken az interneten elérhető sávszélességem?
  • Nem mivel teljesen külön vannak szeparálva a szolgáltatások.

TV szolgáltatásunkkal kapcsolatos kérdések
  • Mitől függ a TV adások minősége?
  • A TV adások minősége a műsorszolgáltatóktól jövő jeltől függ. Az általunk alkalmazott technológia és eszközök képesek arra, hogy minőségromlás nélkül továbbítsák a bejövő forrást.

  • A műsorokat fel tudom venni egy külső adathordozóra?
  • Igen mivel minden eszközünk támogatja a PVR (Personal Video Recorder, azaz felvétel) funkciót.

  • Milyen és mekkora kapacitású eszközt érdemes beszereznem a felvétel funkcióhoz?
  • A támogatott eszköz külső merevlemezes adathordozó (HDD) minimum 64 GB-os javasolt.

  • Hány tv készülékhez rendelhető IPTV szolgáltatás?
  • Egy szerződés keretein belül maximum 3 beltéri egység rendelhető. További igény esetén új szerződés mellett rendelhető.

  • „Kedvencek” csatornalistát tudok beállítani?

  • Igen van rá lehetőség.

VoIP szolgáltatásunkkal kapcsolatos kérdések
  • Szeretném megtartani a hívószámom, ez megoldható?
  • Amennyiben élő hűségidős szerződése van előző szolgáltatójával, úgy a szolgáltató szankciókat terhelhet ki a hordozás miatt. A számhordozás minden gond nélkül megvalósítható, melynek díja az ÁSZF-ben rögzített 6.500 Ft+áfa.

  • A lakásom riasztója képes a VoIP telefonvonalon keresztül értesíteni?
  • Igen képes. Viszont ilyen esetben kérje ki véleményünket a szakszerű beüzemelést illetően.

  • Egy másik Berotel VoIP szolgáltatást használó telefonszámmal valóban 0 Ft-ért tudok beszélni?
  • Igen, hálózatunkon belül díjtalanul telefonálhat.